فوتبال شهرستان کاشمر

وب سایت رسمی پایگاه اطلاع رسانی فوتبال شهرستان کاشمر

فوتبال شهرستان کاشمر

وب سایت رسمی پایگاه اطلاع رسانی فوتبال شهرستان کاشمر

شهرستان کاشمر - ترشیز اسپورت

بنا به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال شهرستان کاشمر ؛ این نشست که با محوریت پیشنهادات و انتقادات سازنده در جهت پیشرفت داوری استان ،در محل هیات فوتبال استان ساعت ۱۷ روز سه شنبه گذشته برگزار گردید . که به نمایندگی از رئیس کمیته داوران کاشمر برادر دانش دوست که نتوانستند در جلسه حضور بهم برسانند برادر مهدی یوسف پور مسئول کمیته اجرایی مسابقات حضور پیدا نمودند که خبر نگاز ترشیز اسپرت در گفتگو با ایشان به شرح شرح گفتگوی وی می باشد :

مهدی یوسف پور گفت : ایشان در صحبت های خود به حمایت از داوران فوتبال و فوتسال کاشمر پرداخت و حمایت قاطع خود را انان وزحمات تک تک داوران اعلام نمود ایشان گفت : یک داور بجز تکریم و احترام و حق الزحمه داوری چیزه دیگه ای لازم ندارد و میبایست هزینه داوری ها به وقت پرداخت شود که داور برای کرایه  خود به کسی بخاطر پول رو نزند.

در ادامه مهدی یوسف پور گفت : متاسفانه استان هنوز نتوانسته یک تقدیری از داوران خودانجام دهد بطوری باید در هرفصل بصورت جداگانه از داوران کمک داورانی که خوب قضاوت نموده تجلیل بعمل اورد .

وی ادامه داد : برای پیشرفت داوری ، استان باید یه اکادمی یا کانون داورای  تشکیل داد.

نماینده داوران کاشمر گفت :   با فدراسیون و کمیته داوران در کشور رایزنی  و تعداد کوبل داوری بیشتری به کشور معرفی نمایید .بطور مثال همدان .خوزستان در این چندسال اخیر خوب در داوری رایزنی و داوران خوبی به کشور معرفی نموده اند .ولی استان خراسان بعداز بازنشستگی قهرمانی .ترکی  .کامرانی فر و..... دیگر داوری در سطح اول به کشور معرفی ننموده است . ۹: بر کار برخی از داوران جوان و داوران باتجربه ای که در لیگهای پایه کشوری و لیگ ۳ و ۲ داوری میکنند نظارت بیشتری داشته .بطوریکه کاشمر پتانسیل اسن را دارد که همچون اقایان طبسی .اسماعیل نژاد .زارعی   رفیق و سلیمانی و فتحی و خالق زاده . را دارد که در لیگهای بالاتر قضاوت نمایند . بطوریکه انتظار میرود اقایان طبسی و رفیق و بخصوص اسماعیل نژاد که از لحاظ بدنی و امادگی جسمانی  واقعا در سطح اول کشور  میباشند و حتی تست هفته قبل را بطور کامل پاس نموده ،بطوریکه خود افرادیکه در تست حضور داشته اند اقرار نموده که اقای اسماعیل نژاد و سلیمانی و زارعی براحتی تست را پاس نموده و حتی اگر بیشتر هم درخواست میشد امادگی داشته اند که دورهای  بیشتر را بزنند و حتی از تست کشور هم بالاتر باشد . ۱۰ :داوری بانوان واقعا مظلوم واقع شده و باید در امر داوری بانوان  یه عظم راسخی و کمکی جدی شود تا داوران بانوان که  سختیهای بیشتر نسبت به اقایان در امر داوری دارند حمایت بیشتری از سوی مسئولین  شهرستان و استان شکل گیرد .۱۱ جویای حال داوران خود باشید:  چنانچه داوری به تست نرسید و حضور نداشت بدانید که با چه مشکلاتی مواجه بوده که به زمان تست نرسیده و داوران را رها نکنید و حمایت لازم را انجام دهید . ۱۲: از ناظرین و نمایندگان خود دفاع و پشتیبان آنها باشید و حتی باید استان بعد از انجام هر بازی از ناظران خود بخواهند که داوران چگونه قضاوت نموده اند و یا ناظرین سریعا به استان محسنات و معایب داوری را بعد از بازی ارجا داده تا اگر داوری مشکل داشته تنبیه واز قضاوت در هفته بعدی محروم گردد .13  : خود شخص رییس هیات فوتبال باید طرف دار کمیته داوران بوده و داوران و ناظرین را حمایت کند.بطوریکه افراد فوق تشویق به ادامه داوری شوند ۱۴ : هر کسی در جایگاه خود قرار گیرد وبه خود اجازه ندهد به داوران نقد کند .بطوریکه  مثلا مربیان و سرپرستان در انجام بازی فقط بفکر کوچ تیم خود باشد و مدام به داوری اعتراض نکنند و چناچه اعتراض کردند با محرومیت مواجه شوند .

میزبانی خوب و استقبال خوب از طرف شهرمیزبان مسابقه .بطوریکه داور بنده خدا در ساعت مقرر در شهر میزبان حضور داشته ولی نماینده ان تیم میزبان داوران را مورد استقبال قرار نداده و داوران برای حتی صرف نهار و امکانات اولیه دچار مشکل بوده .بطور مثال داورانیکه در شهرهای نزدیک .مثلا کاشمر به بردسکن برای قضاوت رفته اند بردسکن میزبانی خوبی از داوران دارند . و با خود میگویند چون داوران از کاشمر به بردسکن نزدیک بوده ، دیگر نهار به انهاداده نشده ،باید اتاقی منظم در شهرها به داوران داده شود .

باید طوری برنانه ریزی و به شهرهای میزبان اموزش  داده که بعداز اتمام نیمه اول و یا اخر مسابقه ،حق ندارند افراد غیر مسعول به اتاق داوران  بروند و انجا را شلوغ کنند . بطوریکه باید بعداز اتمام مسابقه فقط داوران و نماینده و ناظر در اتاق بوده . و مواردی دیگر که بنده حقیر از طرف شما داوران به شخص اول هیات فوتبال اقای اصولی  ارجا داده و مشکلات را برای ایشان بازگو نموده تا حمایت خوبی از طرف شخص خود رییس هیات فوتبال به داوران شکل گیرد .بنده حقیر برخی از موارد فوق را در حضور همه روسا و کمیته داوران و شخص رییس هیات فوتبال استان گفته ام و بخاطر کمبود وقت مابقی نکات حضورا در اتاق خود رییس هیات فوتبال که نسبت به بنده حقیر لطف کردند و با یکدیگر شخصا بمدت ۱۵دقیقه  دو نفری گفتگو نموده و قول مساعد داده اند که در اولین فرصت به شهرستان کاشمر امده و مورد حمایت از طرف استان  قرار گیرد. در پایان عرایضم چه در جلسه و چه در حضور اقای اصولی هم از هیات قبل و اقای فریمانی تشکر نموده و هم انتقاداتی بر ایشان وارد نموده ام .بطور مثال کمیته داوران و اقای فریمانی تک روی داشته اند و فقط نظر خودشان رابر افراد تحمیل نموده اند و متاسفانه اقای فریمانی و استان از داوران شهرستانها حمایت نکرده و بیشتر از داوران مشهدی و ناظرین مشهدی در مسابقه استفاده شده و حق داوران خوب شهرستانی ضایع شده است . در هر صورت دیروز جلسه خوبی برگزار گردید و خوب شد یک نماینده از طرف کمیته داوران کاشمر ،بنده حقیر در انجا حضور داشته .ظمنا جناب اقای حسین کرد هم از طرف هیات فوتبال و کمیته داوران استان به جلسه دعوت شده بودند که باعث خوشحالی  و غرور بود که یک نفر دیگر از کاشمر بعنوان پیشکسوت حضور داشته .بنا به تعریف نیست ولی در پایان سخنان بنده حقیر وبخصوص صحبتهای اقای کرد همه حضار در جلسه بنده و اقای کرد را مورد ستایش و تشویق نموده اند . در هر صورت از شما داوران عذر خاهی نموده که بنده بجای شما بزرگواران در جلسه بوده،  ولی بنده حقیر تا جاییکه توانستماز حق شما داوران دفاع کردم .بطور مثال به رییس هیات فوتبال و رییس کمیته داوران استان عرض کردم و پیشنهاد داده  به هر کوبل داوری  شهرستانها یه جفت پرچم ویبره  اهدا کنید تا داوران به ادامه داوری تشویق شوند .

شایان ذکر است آقای حسین کرد از پیشکوستان داوری کاشمر در نشست مزبور حضور داشتند .

روابط عمومی هیات فوتبال شهرستان کاشمر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی