فوتبال شهرستان کاشمر

وب سایت رسمی پایگاه اطلاع رسانی فوتبال شهرستان کاشمر

فوتبال شهرستان کاشمر

وب سایت رسمی پایگاه اطلاع رسانی فوتبال شهرستان کاشمر

نشست صمیمی خانواده ورزش در کاشمر

پنجشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۴۹ ب.ظ

رئیس اداره ورزش وجوانان کاشمر از برگزاری نشست صمیمی با هیئتهای ورزشی، خیرین ورزشی و دعوت شدگان به تیم ملی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور صفایی، مسئول امور شهرستان های اداره کل ورزش و جوانان استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمد شایگان در این خصوص اظهار کرد: نشست ویژه با روسای هیئت‌های ورزشی، خیرین ، مدال‌آوران کشوری و منتخبین تیم های ملی به میزبانی مدیریت شهری شهرستان با حضور صفایی مقدم، مسئول امور شهرستان های اداره کل ورزش و جوانان استان، بخشدار بخش مرکزی، شهردار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.
صفایی مقدم در این نشست گفت: ورزش نباید متکی به بودجه دولتی باشد وشهرستان‌ها باید در حوزه خیرین فعال‌تر شوند و کارهای بزرگتری را انجام دهند.
وی افزود: به عنوان یک راه حل، می‌توان در مکان‌های ورزشی که فضای کافی و موقعیت مناسبی دارند، اقدام به ساخت بنای تجاری کرد تا مشکلات منابع مالی اداره ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی حذف و درآمد پایداری ایجاد شود.
مسئول امور شهرستان های اداره کل ورزش و جوانان استان بابیان اینکه اداره کل آماده همکاری در این زمینه با اداره ورزش و جوانان کاشمر است، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد، هیئت‌ها نیازی ندارند که مدام به دنبال گرفتن اعتبار از حوزه های مختلف باشند.
صفایی مقدم با بیان اینکه کمبود فضای ورزشی یکی از دغدغه‌های جدی است، گفت: سرانه ورزشی در همه کشور به حد مطلوب نیست و این کمبود در کاشمر بیشتر است.
وی عنوان کرد: کاشمر پیشینه ورزشی بسیار خوبی دارد و بسیاری از رشته‌های ورزشی با اسم کاشمر شناخته می‌شدند ولی از سال‌های گذشته فاصله گرفته است.
مسئول امور شهرستان های اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی باعث می‌شود، ۸۰ درصد درآمد سالن‌ها به شهرستان‌ها برمی‌گردد و برای همان هیئت ورزشی مورد نظر هزینه می‌شود.

در ادامه این نشست جعفر سلیمانی، شهردار کاشمر نیز گفت: متأسفانه بانوان کاشمری با جمعیت بسیار در زیرزمین‎هایی با ارتفاع ۲.۵ متر بدون تهویه هوا، ورزش می‌کنند که نفس کشیدن در این اماکن به‌سختی انجام می‎شود.
وی تصریح کرد: در همین راستا دومین شهر بعد از مشهد هستیم که هدف‌گذاری ده باب سالن ورزشی متوسط را در سطح شهر انجام دادیم که دو باب تاکنون به بهره‌برداری رسیده و یک سالن دیگر به‌زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار کاشمر با بیان اینکه سالن مدیریت بحران را با ۵۰۰ میلیون تومان هزینه مختص بانوان تجهیز کرده‌ایم، اظهار کرد: در راستای تقویت ورزش و نشاط بانوان زمینی به مساحت چهارهکتار به ارزش حدود ۴۰ میلیارد تومان با احداث دیوارهایی با ارتفاع شش متر برای بانوان مهیا کرده‌ایم که این مجموعه در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک ثروت خوب فرهنگی ورزشی برای شهرستان خواهد بود.
وی عنوان کرد: هدف‌گذاری در این مجموع پنج میلیارد تومان هزینه با ۲۳ آیتم ورزشی است که بعد از مشهد و حتی بهتر از آن این مجموعه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
شایگان، رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر نیز در این جلسه افزود: شهرستان کاشمر دارای ۴۸ هیئت ورزشی است که حدود ۴۰ هیئت در مسابقات استان و کشوری حضور دارند.
وی بابیان اینکه سرانه ورزشی شهرستان حدود یک متراست، افزود: در سال گذشته و امسال بیش از پنج میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای بازسازی و توسعه اماکن ورزشی به‌خصوص در تکمیل طرح‌های عمرانی شهرستان تخصیص‌یافته است.
رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر بابیان اینکه در سال‌های گذشته پروژه‌های نیمه‌تمام بدون اعتبار مانده بود افزود: سالن ورزشی روستای قوژد بعد از ۱۲ سال از بلاتکلیفی درآمد و امسال حدود یک میلیارد تومان برای تکمیل پروژه در اختیار پیمانکار گذاشته شد.
شایگان با اشاره به اینکه برای استخر آبگرم امسال یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده‌شده است، تصریح کرد: در روستای ایور بخش کوه سرخ سالن ورزشی که توسط خیر، شناژ و سوله اجراشده است برای ادامه کار ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار دولتی برای این پروژه اختصاص یافت.
وی افزود: درسطح شهرستان اماکن ورزشی فرسوده و بعضاً خطرناکی داریم که قدمت آن‌ها به ۵۰ تا ۷۰ سال می‌رسد که می‌بایست ۲۰ سال قبل تخریب می‌شدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشمر بابیان اینکه وقف ورزشی در شهرستان نداریم، عنوان کرد: امیدواریم با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بتوانیم در استعدادیابی، قهرمان‌پروری قدم‌هایی را برداریم.
گفتنی است؛ مسئولین هیئت های ورزشی درخواست های جامعه ورزش را از شهردار و مسئولین اداره ورزش عنوان کردند و از طرف شهردار به مقام آوران کشوری و استانی و منتخبین تیم های ملی هدایایی تقدیم شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی